21.01.2014

6. Fell from the sky


Cześć!
Notki miały być częściej, ale jakoś nie są. I raczej nie będą xd Powód jest prosty, na nowo zajęłam się pisaniem. Gdyby Was to interesowało, zapraszam na Czyste sumienie, gdzie niedawno opublikowałam prolog. To takie typowe teen drama, ale już dawno nic podobnego nie pisałam i miałam na to ochotę;) Chciałam jednak dodać coś jeszcze w tym tygodniu, bo koniec pewnie będzie dużo bardziej zabiegany. Dzisiaj w zasadzie mam dla Was niewiele, ale mimo wszystko mam nadzieję, że notka się Wam spodoba.

Nagłówki:
 

Coś mi się pomyliło z numeracją, wiem. Never mind. Na pierwszym nagłówku Foxes, której piosenkę ostatnio uwielbiam, na drugim Lea Michele.

Szablony:
 
                                                    (pobierz)                                                                    (pobierz)

Tutorial:
Materiały do instrukcji znajdziecie tutaj:
(Źródła: 1, 2, 3)

Instrukcja CSS:
Kilka osób pytało mnie, jak zrobić taki układ, jak w szablonie One life. To wprawdzie dosyć proste i gdzieś już się pojawiło, ale jeśli mogę w ten sposób komukolwiek pomóc, to proszę bardzo!
W zasadzie można to zrobić na dwa sposoby, dodając obraz w tle jako .header lub .body. Bardziej oczywiste byłoby to pierwsze rozwiązanie, ja jednak dodałam je jako .body, bo tak mi się w trakcie pracy koncepcja na szablon zmieniła;) kod dla tła wygląda więc tak:
.body {background-image: url('http://imageshack.com/a/img23/8968/voxq.png');  background-size: cover;}
A potem dodałam kod dla .main-inner, czyli całości treści bloga:
.main-inner {padding-top: 400px; border-top: groove 5px #86a5cd; border-left: groove 5px #86a5cd; border-right: ridge 5px #86a5cd; border-bottom: ridge 5px #86a5cd; margin: -67px -10px 0px 10px; border-radius: 50px;}
padding-top pozwala na uzyskanie odstępu na górze, żeby treść bloga nie zasłaniała tła. Potem rodzaj podwójnego obramowania, musiałam pomieszać groove i ridge, bo zależnie od strony obramowania ciemniejszy kolor jest w nich albo na zewnątrz, albo wewnątrz. Margin, żeby dopasować obramowanie do tła, i w końcu zaokrąglenie. I tyle:) Proste, prawda?

No dobrze, wiem, że nie umiem tego tłumaczyć xd
Na koniec dobra wiadomość. Pod tym postem przyjmę maksymalnie dwa zamówienia spośród wszystkich, które mi się spodobają. Muszą być jednak złożone zgodnie z regulaminem.
Ponownie przypominam o głosowaniu na mnie w sondzie Katalogu graficznego na najlepszy blog prywatny stycznia!

EDIT:
Wykonam zamówienia Aleksandry i Diany Landris, czyli jedyne, jakie się pojawiły xd Dziewczyny, odezwijcie się do mnie na gg (9911926) albo na mail (lskrzydlewska@o2.pl), jak Wam wygodniej;)

17 komentarzy:

  1. Wow, ten nagłówek (który jest teraz szablonem) nadal wygląda wg mnie świetnie, poza tym (no aż się sama sobie dziwię, bo to ten "zamknięty") podoba mi się ten układ szablonu :D Więc uprzedzam, że mogę trochę zgapić ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się, że Ci się podoba, bo mnie właśnie średnio xd nie krępuj się, na pewno nie będę miała absolutnie nic przeciwko:)

      Usuń
  2. Dla mnie absolutnie fantastyczny jest szablon 21! Przepiękny. Z nagłówków to podoba mi się ten z Foxes:) ( nie miałam z niej jeszcze jako takiej styczności. Znam tylko jej jedną piosenkę ).
    I fajnie, że dodałaś tutorial i CSS, przynajmniej ktoś zrobić sobie od razu cały szablon;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) mnie też bardziej podobają się te właśnie prace, pewnie dlatego, że są kolorowe. Ja znam dwie i to wystarczy, żeby mi się strasznie podobała:) zresztą obydwu ich można posłuchać na Sumieniu;)

      Z tym jednym kodem to raczej szablonu całego nie zrobi, ale kodów w sieci jest sporo, wystarczy trochę pogrzebać;)

      Usuń
  3. Z nagłówków podoba mi się ten z Leą Michele. Jest taki tajemniczy^^
    Natomiast z szablonów to ten pierwszy, z tą ładną dziewczyną. Pięknie, tak kobieco :)
    Fajnie, że dałaś instrukcje co do nagłówka, innym się to może przydać. Ja kiedyś próbowałam, lecz wyszło więcej nerwów niż korzyści z tego, nie mam talentu do grafiki, niestety. Wolę pisać :)
    No i życzę dużo weny na zamówienia ;)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) cieszę się, że się podoba. Ta dziewczyna to Isla Fisher, ostatnio widziałam ją w Now You See Me i bardzo mi się tam podobała:)

      Ja też kiedyś, zwłaszcza przy moich pierwszych pracach, strasznie się z ich powodu denerwowałam. Ale byłam uparta i potem trochę mi przeszło xd ale rozumiem, bo dla mnie pisanie też zawsze będzie ważniejsze;)

      Dziękuję i całuję! ;*

      Usuń
  4. labrador
    Tematyka bloga - obyczajowa.
    Propozycje zdjęć:
    http://images5.fanpop.com/image/photos/31400000/Lucy-Hale-Magazine-cover-pretty-little-liars-tv-show-31497545-1101-1599.jpg,
    http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20130731175506/prettylittleliars/images/e/ea/Lucy-hale-14.jpg,
    http://24.media.tumblr.com/tumblr_lycb56Wl7M1r47bczo1_500.jpg,
    http://www.sweetlilmzmia.com/wp-content/uploads/2012/03/tumblr_lxyhk8Cbo71qjotwao1_500.jpg,
    Napis na nagłówku - KIM TY JESTEŚ?
    Ogólnie chodzi mi o Lucy Hale i jakiś element z wiolonczelą. Prosiłabym tez o jakieś mało krzykliwe, stonowane barwy, a reszta zależy od Ciebie :D
    Adres bloga - http://pomimo-grawitacji.blogspot.com/

    PS. Pierwszy szablon i drugi nagłówek są cudowne :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Zamówienie przyjmę, zaraz napiszę o tym w edicie. Całuję!

      Usuń
  5. Dziękuję za wysłuchanie moich modłów. Jesteś genialna :))). Szablony są cudowne, nagłówki też piękne <333. A tutorial bardzo przydatny ;). Chciałabym też zamówić u ciebie szablon, bo kocham Twoje prace.
    labrador
    Tematyka bloga: he, he. Thriller - fantasy.
    Przykładowe zdjęcia:
    http://m1.22slides.com/noahsahady/2477_image_65345.jpg
    http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/0f/f1/80/0ff180862d82701c012c5275cbaae6b2.jpg
    http://data3.whicdn.com/images/61898670/original.jpg
    Ta dziewczyna to Lindsay Hansen.
    Moja wizja szablonu? Ważne żeby był taki troszkę mroczny. Jak to thriller :). Ale też fantastyczny. Np. jakieś fioletowo-błękitne elementy. W tle może znaleźć się jakaś szkoła lub księżyc w pełni. Układ itp. może być taki jak w http://goldrushed.deviantart.com/art/18-Ivory-tower-426448467
    Napis - "Nie udawaj kogoś kim nie jesteś" XD.
    Adres bloga: http://historiataylor.blogspot.com/
    PS. Blog jest chwilowo nieczynny, ale to tylko dlatego, że zamierzam zrobić tam wielki remont. Nowy szablon, nowe pomysły na rozwinięcie akcji ;). Mam nadzieje, że to nie problem i, że przyjmiesz zamówienie bo bardzo mi zależy żebyś to ty go zrobiła :>.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Korzystam z tutoriala. Najprawdopodobniej nagłówek nigdzie się nie pojawi, bo dopiero się uczę, ale jak go gdzieś wstawię oczywiście napiszę, że instrukcja twoja :). Wątpię, że to konieczne, ale tu jest hasło: golden retriever.

      Usuń
    2. To się jeszcze okaże;) cieszę się, że prace się podobają i mam nadzieję, że tutorial chociaż troszkę się przyda, dopiero z nimi zaczynam;) przepraszam, że tak późno piszę, zamówienie oczywiście przyjmę;) całuję!

      Usuń
  6. Witaj. Mam pewien problem z szablonem nr 11. Gdy chcę go dać na bloga, nagłówek nie współgra z szablonem. Mogłabyś mi coś na ten temat poradzić?
    Myślę, że na gg byłoby wygodniej. Tutaj jest moje: 3303979.
    Gdybyś napisała, byłabym bardzo wdzięczna. (:
    Z góry dziękuję,
    Avada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może Ty odezwij się do mnie, dobrze? Poza tym potrzebowałabym też adres bloga, żeby zobaczyć, co jest nie tak z szablonem. Nie pamiętam, czy gdzieś podawałam moje gg, ale jakby co, to :9911926.

      Całuję!

      Usuń
  7. Hej, zniknęło... A zerknęłam wieczorem (raczej w nocy) i fajny pomysł z tymi "krzywymi" :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie, tylko to fragment notki, a reszty nie zdążyłam zrobić XD także może gdzieś w weekend się ponownie pojawi;) dzięki:)

      Usuń
  8. Wiesz może jak nazywa się dziewczyna z http://goldrushed.deviantart.com/art/20-One-life-426533762?

    OdpowiedzUsuń

Layout by Elle.

Google Chrome, 1366x768. Terriblecrash, Brillammente, Maudlaisy, Royalites.